Salva una Storia: la campagna della Fondazione Fossoli per recuperare e conservare le memorie familiari
  Data: 17/06/2021

• Salva una Storia
    La campagna della Fondazione Fossoli per recuperare e conservare le memorie familiari

Salva una Storia si rivolge a chiunque voglia donare alla Fondazione Fossoli lettere, fotografie, diari, oggetti - riguardanti il Campo di Fossoli ma non solo, legati alla guerra, al dopoguerra e alla ricostruzione, - con l’intento di salvarli dall’oblio, dalla dispersione, per farne un patrimonio comune, a disposizione di storici, ricercatori, divulgatori e studenti.

The “Save a story” campaign is addressed to anyone who would like to donate to the Fossoli Foundation letters, photographs, diaries, objects related to the Fossoli camp but not only, also related to the war, the post-war period and the reconstruction, with the intent to save them from oblivion, from dispersion, to make them a common heritage, available to historians, researchers, communicators and students.
    The call is open to Italian citizens, but also to contributions from abroad; remember that hundreds of British, South African and New Zealand prisoners captured in the North African war theatre were also held at the Camp.

Contattaci: tel. 059 688272 | e-mail fondazione.fossoli@carpidiem.it | www.fondazionefossoli.org